• Adana
  • Ankara
  • İstanbul
  • 20 Şubat 2020
  • 23:27
 
Mantı, “Kod’lama bilen öğrenciler ülkemizi digital çağa taşıyacak” Adana İş Kadınları Derneği (İŞKAD) Başkanı Berman Mantı yardımcısı Süheyla Gergin ile birlikte Çukurova Vakıfbank Ortaokulu Müdürü Alper Teke, Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Abdurrahman Gündeşlioğlu ile Bilişim Teknoloji Öğretmeni Muhammet Yılmaz ’ı ziyaret ederek ortaokulun kodlama ve tasarım konusunda Türkiye ve dünya genelinde elde ettiği başarılardan dolayı tebrik ettiler.

YENİ DİGİTAL ÇAĞI ÇOK İYİ ANLAMALI VE ÇOCUKLARIMIZA ÇOK İYİ ANLATMALIYIZ

Kod’lama bilen öğrencilerin ülkeyi digital çağa taşıyacağını, Robotik Yarışmalarında Türkiye ve Dünya genelinde  ödül alan öğrencilerin eserlerini yerinde inceleyen Adana İş Kadınları Derneği (İŞKAD) Başkanı Berman Mantı, “Gelişen teknolojiye uyum sağlamamız için ilkokuldan itibaren kodlama eğitimine ağırlık verilmesi çok önemli. Sanayi devrimi bitti. Başlayan bu yeni digital çağı çok iyi anlamalı ve çocuklarımıza çok iyi anlatmalıyız. Bugün ilkokulda okuyan çocuksularımızın yaklaşık yüzde 60’ı şu an için bizim bilemediğimiz meslekleri icra ediyor olacaklar. Eğitim sistemimiz kurumlarımız ve bakış açımızla bu çok net algılamalıyız. Robotik kodlama ve tasarım mantığını yakalayan çocuklarımız, gençlerimiz bize bu çağı yakalatacaklar. Bu nesli kaybetmememiz ve global düzeyde geleceğe hazırlamamız gerekir. Vakıfbank ortaokulunun çalıştırmış olduğu takımları büyük bir heyecanla izliyoruz. Bu konuda daha çok çocuğumuza ve gencimize bu eğitimi aldırabilecek amaçlı işbirlikteliği içerisinde olma arzu ve motivasyonumuzu sizlerle paylaşmaya geldik. Adanamıza ve ülkemize yapmış olduğunuz bu kutsi görev için sizleri yürekten kutluyoruz. Birlikte alınacak yolda yanınızda olacağımızı en kalbi duygularımızla iletmek istiyorum. Öğrencilerin ufkunu açarak başarıya ulaşmalarına imkan sağladığınız için sizleri ayrıca kutluyorum.” dedi.

 

TEKE, “BAKANLIĞIMIZIN 2023 VİZYONUNU GERÇEKLEŞTİRMEK HEDEFİMİZ”

Mevcut müfredatın yanı sıra öğrencilerinin becerileri ortaya çıkaran sosyal çalışmalara da yer verdiklerini ifade eden Çukurova Vakıfbank Ortaokulu Müdürü Alper Teke, “Bizler okul olarak bu çalışmalara yaklaşık beş yıl önce Tübitak 4006 Projelerine başvuru yaparak başladık. Bu çalışmalar esnasında karşılaştığımız Habitat Derneğinin gönüllü çalışanları vasıtasıyla okulumuzda öğretmen ve öğrencilerimize temel kodlama eğitimi verildi. Bu eğitimi alan öğrencilerimiz arasından seçtiğimiz bazı öğrencilerle birlikte yarışmalara katılmaya başladık.  Bu süre zarfında Türkiye ve dünya dereceleri aldık. Hedefimiz çok daha fazla sayıda öğrencimize ulaşmak ve kodlama eğitimini vermektir. Ayrıca aynı lokasyonda bulunduğumuz birçok okula da örnek ve destek olmaktır.  Bakanlığımızın 2023 vizyonunu gerçekleştirmek de hedeflerimiz arasındadır. Ayrıca elde ettiğimiz bu başarının devamlılığını da sağlamak istiyoruz.”

 

GÜNDEŞLİOĞLU, “İŞKAD’IN İLGİSİ DOĞRU YOLDA OLDUĞUMUZU GÖSTERİYOR”

Ödül alan öğrencilerinin başarılarındaki sırları anlatan Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Abdurrahman Gündeşlioğlu, “Çocuklarla çalışmayı seviyorum. Okulumuzda birkaç öğrenci ile başladığımız kodlama eğitimi bugün yaklaşık 300 öğrenci ile devam ediyor. Bu öğrencilerimizin dışında okulumuzda mezun olan öğrencilerimize de çalışmalarında destek olmaya çalışıyoruz. Okulumuzda oluşturduğumuz robotik kodlama ve tasarım sınıfı eski-yeni tüm öğrencilerimizin kullanımına açık. Bilgiye aç ve teknolojideki yenilikleri takip etmeye çok istekli bir nesil var önümüzde. Öğretmen olarak onları doğru yönlendirmeye gayret ediyoruz. Gelecek için umutluyum. Gençlerimize verilen bu fırsatlar artarsa dünya arenasında söz sahibi olabiliriz. İŞKAD’a ziyaretlerinden dolayı teşekkür ederiz. Çalışmalarımıza gösterdiğiniz ilgi, doğru yolda olduğumuzu hem bizlere, hem de çocuklarımızın ailelerine gösteriyor.”

 

YILMAZ, “VERDİĞİMİZ EĞİTİMİN ÖNEMİNİ BİLİYORUZ”

Bilişim Teknoloji Öğretmeni Muhammet Yılmaz, “Dünya genelinde dereceye girdiğimiz MakeX Robotik Yarışmasını diğer yarışmalardan farklı kılan öğrencilerin kendini gösterebilecekleri  "Yetenek Testi" bölümünün olması. Bu bölümde öğrencilere yarışma anında bilmedikleri bir görev veriliyor ve o anda tasarlayıp kodlamaları gerekiyor. Bunu en iyi yapan takım olmamız aslında çocuklara verdiğimiz eğitimin önemini gösteriyor.”


Yorumlar (1)
    Google