• Adana
  • Ankara
  • İstanbul
  • 25 Mart 2019
  • 12:57
 
TRİLYONLUK YENİ HAVALİMANLARI VE TERMİNAL BİNALARI UÇUŞLARA KAPATILMAK İÇİN Mİ YAPILDI.? İYİ Parti Adana Milletvekili İsmail KONCUK, Bölgesel Havacılık projesi başlatan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM trilyonluk yeni havalimanları ve terminal binaları ve tesisleri yaptırmıştır.

TRİLYONLUK YENİ HAVALİMANLARI VE TERMİNAL BİNALARI UÇUŞLARA KAPATILMAK İÇİN Mİ YAPILDI.?

İYİ Parti Adana Milletvekili İsmail KONCUK, Bölgesel Havacılık projesi başlatan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM trilyonluk yeni havalimanları ve terminal binaları ve tesisleri yaptırmıştır. Sonradan ya pist kısa geldiği için uçağın inmesinde sorunlar yaşandığı ya da yeterli müşteri olmadığından maliyetlerin yüksek kalması nedeni ile uçuş trafiğine kapatılmak zorunda kalmıştır. Küçük şehir havalimanlarına uçuş yapabilecek dar gövdeli mini uçak alınmaması nedeni ile birçok havalimanına ya düzenli uçuş yapılamıyor ya da uçuşa kapatılıyor.

Tokat Havalimanına ise yaklaşık 1,5 yıldır sefer yapılmıyor. 2006 yılında pistlerinde ve terminal binasında yapılan değişikliklerle iç hat uçuşlar için tekrar hizmet vermeye başlanmış ancak uçuşa elverişsizliği nedeni ile tekrar kapatılmıştır. Yeni havalimanı projesi kapsamında ihale bedeli yaklaşık 95 milyon TL’dir.

  • 1995 yılında Dönemin Valisi Recep Yazıcıoğlu’nun önderliğinde mahalli imkânlarla Tokat'ta yapılan havaalanı açıldığı günden bu yana yetersizlikler nedeni ile defalarca açılıp kapanmıştır. Yatırımlar neden zamanında, doğru planlama ve doğru maliyetlerle yapılmamıştır?

Uşak Havaalanı 2006 yılından itibaren ise sivil havacılık faaliyetleri için de kullanılmaktadır. İç ve dış hat uçuşların gerçekleştirilmesine müsait yapısı mevcut iken, 2017 yılından bu yana pek çok Uşaklı vatandaş tarafından tercih edilen Uşak Havalimanı'nın tek uçak şirketi Pegasus Şirketi “17 Eylül 2018 tarihinden itibaren Uşak iline olan uçuşları iptal etmiştir.”

  • Uşaklı vatandaşlar, uçuş seferlerinin neden iptal edildiği hakkında yetkililerden açıklama yapmasını beklemektedir. Bu açıklamayı ne zaman yapacaksınız?

Siirt Havalimanı’nın açılması ile defaten tarih verildiğini, ancak bu tarihlerde yaşanan anlaşmazlıktan ötürü ertelendiğini firmanın yetkililerince “malzeme almaması mazeret gösterilmiştir. Tarafların sözleşmeye uymadığı açıkça görünmektedir, Bakanlık olarak yaptırımda bulunmanız gerekir. Siirt Valisi, denetimlerde konuşacak bir muhatap bile bulamazken Bakanlığınız yüklenici firmanın sözleşmesini iptal etmediği görülmektedir.

  • Siirt’in hava yoluyla ulaşım ağına yeniden dâhil olması amacıyla havalimanında yürütülen, teknik altyapı ile pist uzatma ve iyileştirme çalışmaları hangi aşamadadır?

Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın yıllardır tamamlanacağından bahsediliyor ancak havaalanının ihalesi defalarca iptal edildi. Ne zaman tamamlanacağı ise belirsiz. Adana'nın havalimanına yıllardır yatırım yapılmıyor, pist uzatılmıyor ve 1950'li yılların üst yapısıyla hizmet verilmeye çalışılıyor.

  • Çukurova Bölgesel Havalimanı inşaatının tamamen durduğu yönündeki iddialar doğru mudur? Değilse öngörülen açılış tarihi ne zamandır?

KONCUK, sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet Cahit TURAN tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını soru önergesi verdim dedi.

 


Yorumlar (1)
    Google