• Adana
  • Ankara
  • İstanbul
  • 22 Haziran 2018
  • 17:01
 
“Sağlık ürünleri ticari meta olmamalı” Adana Eczacı Odasında bir araya gelen ADEO yönetimi ile eczacılar eczanelerde satılması gereken bir çok ürünün eczane dışına taşınmaya ve yaygınlaştırılmaya çalışılmasının halk sağlığını tehlikeye atttığını, hatta ölümle sonuçlanan vakalar yaşandığını dile getirerek “Eczacı danışmanlığı ve Eczane güvencesi ile sunulması gereken tüm sağlık ürünlerinin ve Eczane Dermokozmetiklerinin adresi tartışmasız ‘Eczaneler‘ olmalıdır’” dediler.

“Sağlık ürünleri ticari meta olmamalı”

Adana Eczacı Odasında bir araya gelen ADEO yönetimi ile eczacılar eczanelerde satılması gereken bir çok ürünün eczane dışına taşınmaya ve yaygınlaştırılmaya çalışılmasının halk sağlığını tehlikeye atttığını, hatta ölümle sonuçlanan vakalar yaşandığını dile getirerek “Eczacı danışmanlığı ve Eczane güvencesi ile sunulması gereken tüm sağlık ürünlerinin ve Eczane Dermokozmetiklerinin adresi tartışmasız ‘Eczaneler‘ olmalıdır’” dediler.

 Adana Eczacı Odası (ADEO) Başkanı Ecz. Özkan, konuşmasında “İnsan sağlığını koruma ve iyileştirmede her zaman en yakın sağlık danışmanı olan biz eczacılar; halk sağlığı adına tehdit oluşturan tüm konularda başta kamuoyu olmak üzere konunun muhataplarını uyarmakla birincil görevli sağlık çalışanlarıyız. Bu bilinç ve sorumlulukla uzun süredir uyarılarımıza ve tedbir alınması talebimize rağmen, geliştirilerek yaygınlaştırılmaya çalışılan ve halk sağlığını piyasa şartlarına terkederek, sağlık ürünlerinin ticari bir metaya dönüşmesine neden olan anlayışa artık ‘DUR’ diyoruz.” dedi.
 “SANAL VE BENZERİ MAĞAZALAR HALK SAĞLIĞINI TEHLİKEYE ATIYOR”
“Danışman Eczacı ve Güçlü Eczane” fikir ve inancıyla mesleğini icra eden sağlık profesyonelleri olan Eczacıların kontrolünde sunulan birçok ürün, değişik kanal ve yöntemler geliştirilerek Eczacının güven ve kontrolü olmayacak şekilde, Eczane dışına taşınmaya ve hızla artan bir ivme ile yaygınlaştırılmaya çalışıldığının altını çizen Başkan Ecz. Ersun Özkan, “İnternet satış kanalları, sanal mağazalar, telefonla satış, kapıdan kapıya pazarlama, sosyal medya tanıtım ve satışları, TV kanalları ile tanıtım ve satış, değişik isim ve yöntemlerle açılan vitamin shoplar bu uygulamaların başlangıçtaki örnekleri olup kontrol edilememesi durumunda nereye evrileceği tahmin bile edilemeyen yeni yöntemler ile halk sağlığını tehlikeye atarak ölümle sonuçlanan yeni vakaları yaşamak zorunda bırakılacağız. İnsan sağlığını koruma ve iyileştirmede kullanılan bu grup eczane ürünlerimiz, Eczacı Danışmalığını hiçe sayacak pazarlama ve farklı fiyatlandırma yöntemleri ile acımasızca halka sunulmaktadır.”
 
“KAMUOYU YANILTILIYOR”
“Çoğunlukla doktorlarımızın tedavi reçetelerinde yer alan ilaç statüsündeki eczane ürünleri de, ruhsatlandırma kolaylığı sağlayan kontrolsüz yöntemlerle eczane dışına taşınmaktadır.
Bu alanda bulunan; Eczanelerde güven kazanan, tedavi değeri ve üretim teknolojisi yüksek, isim değeri, bilinirliği tescilli ürünler öne çıkartılarak itici ve sürükleyici pazarlama etkisi kullanılmaktadır. Üzülerek belirtmeliyiz ki; sadece Eczanelerde olması gereken bu tür sağlık ürünlerinde çoğu üretici ve ithalatçı ilaç firması da, kolaycı ruhsatlandırma yönteminin arkasına sığınarak bu erozyona bilerek ve isteyerek yardımcı olmakta ve sanki bilmiyorlarmış gibi davranarak kamuoyunu yanıltmaktadırlar. Türkiye’de Eczacılığın her zaman ileriye taşınmasında işbirliği içerisinde olmamız gereken firmaların, bahanesiz ve koşulsuz olarak yanımızda olmaları gerekmektedir. Eczacı danışmanlığı ve Eczane güvencesi ile sunulması gereken tüm sağlık ürünlerinin ve Eczane Dermokozmetiklerinin adresi tartışmasız ‘ECZANELER‘ olmalıdır.”
 “KARARLIYIZ”
“Bu anlamda ADEO Yönetim Kurulu olarak bu tür sağlık ürünlerinin 7/24 kesintisiz ve güvenle sağlık hizmeti veren Eczaneler dışında satış ve pazarlama şekillerini engellemek için yerelde gerekli her türlü tedbiri alacağımızın ve Eczacılar olarak ortak hareket etme kararlılığı içerisinde olacağımızın konunun muhatapları tarafından bilinmesini istiyoruz.” diye konuştu.


Yorumlar (1)
    Google