• Adana
  • Ankara
  • İstanbul
  • 23 Ekim 2018
  • 17:37
 
Çukurova Anaokulu, uluslararası projede yer aldı Çukurova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Çukurova Anaokulu, 5 ülkenin ortak olduğu bir projede aktif görev aldı.

Çukurova Anaokulu Müdürü Açelya Yeltekin, “İngilizcesi ’Listen, Talk, Spell, Act’ olan projenin Türkçesi ise ’Konuş, Hecele, Göster’dir. Proje, erken okuma konusunda öğretmenlerin yeterliliklerini artırmayı ve çocukların okuryazarlık ve analitik düşünme konusunda gelişimini amaçlıyor” dedi.

 

Anaokulu Müdürü Açelya Yeltekin, bu projede okuma etkinliğini çevresel ve çevre-dostu konularla bağlamakla sorumlu olduklarını belirterek, “Proje, farklı eğitim ve sivil toplum örgütlerinin yatay işbirliğini de içermektedir. Bu alanda yürütülecek olan çalışmaların ortaklar arasında paylaşımı sağlanarak daha yenilikçi ve etkili sistemlerin ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Okulumuz Çukurova Anaokulu olarak Eramus kapsamında K201 projesi yürütmektedir. Projenin adı Listen, Talk, Spell, Act (Dinle, Konuş, Hecele, Göster). Projede çocuklarda erken okumanın önemi vurgulanmaktadır” diye konuştu.

 

Proje ortaklarından bahseden Yeltekin, "Türkiye, Slovenya, İtalya, Litvanya, Hırvatistan olarak 5 ülke proje ortağı, biri üniversite diğeri NGO ve anaokulu olmak üzere 3 kurum var” dedi.

 

Açelya Yeltekin, projenin erken okuma konusunda öğretmenlerin yeterliliklerini arttırmayı ve çocukların okuryazarlık ve analitik düşünme konusunda gelişimini amaçladığını belirterek, şunları kaydetti:

 

“Farklı eğitim ve sivil toplum örgütlerinin yatay işbirliğini de içermektedir. Bu alanda yürütülecek olan çalışmaların ortaklar arasında paylaşımı sağlanarak daha yenilikçi ve etkili sistemlerin ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Çukurova Anaokulu, okuma etkinliğini çevresel ve çevre dostu konularla bağlamakla sorumlu olacak. Proje ile ilgili önce ortaklar arasında logo tasarım yarışması yapıldı. Bu logo tasarım yarışmasında Çukurova Anaokulu’nun hazırlamış olduğu logo birinci seçildi ve proje kullanılmaya başlandı. Projenin birinci ayağında velilerden çocukları ile çalışmak için izin alındı. Velilere ve okuldaki öğretmenlere okumanın önemi ile ilgili anketler düzenlendi. Daha sonra bu anketler raporlaştırılıp Litvanya toplantısında sunum yapıldı. Projenin ikinci ayağında ise ailelere travel bag denilen içinde çocuk hikaye kitabı, anne baba için roman ve küçük bir resim defteri olan çanta yollanarak çocuk aile okuma çalışması yaptırılacak ailenin çocuğa okuduğu kitap, resim defterine çocuk tarafından resmedilecek. Eylül 2018d’e Türkiye’ye gelecek olan proje ortakları ve diğer ortaklar bu çalışmayı sunum şeklinde sunacak. 2019 yılına kadar projede çeşitli çalışmalar yürütülecek.”


Yorumlar (1)
    Google